TOP

Zwangerschaps Aerial Yoga

Als zwangere vrouw is het geweldig om met al dat extra gewicht zelf even gedragen te worden door het doek. Van het veranderende lichaam wordt veel gevraagd.

De spanning in de rug en schouders, slapeloze nachten en verwekende gewrichten, valt de veel vrouwen zwaar. Met gebruik van het doek, kun je de plekken waar spanning zit, losmaken en gebieden waar meer kracht opgebouwd moet worden, sterker maken.

Het doek ondersteunt om meer lengte te maken in de rug.

Met het doek om de schouderbladen kun je in zittende houdingen zonder moeite de rug lang houden. Terwijl je gelift wordt, geeft het doek richting en kun je makkelijker in de houding komen.

Zo kan het doek op dezelfde plek, maar in een staande houding, je ondersteunen om beter je evenwicht te houden bij de krijger-houding bijvoorbeeld. Dit om kracht op te bouwen in de benen en het bekkengebied.

Anderzijds kun je terug leunen in het doek en de plekken masseren waar spieren veel spanning vasthouden. Zoals de schouders, rug en nek.

Met het vasthouden van de stof, ontwikkel je knijpkracht, wat helpt tegen carpaal-tunnel syndroom, iets wat veel voorkomt bij zwangere vrouwen.

Kortom: Aerial Yoga in de zwangerschap is de juiste balans tussen spierversterkende en spier-ontspannende houdingen.

Kijk op het lesoverzicht wanneer deze les gegeven wordt.